Sunday, February 12, 2012

sahabat?

hye peeps...lame aku tak update..act aku mang nak update sal bende ni lame dh..tapi tah tade mase aku nak ngadap lappy n malas aku nak ngadap lappy..aku dah lame dah pk sal ni...n aku tulis ni un nak diorang tau ape yang aku rase sekarang ni..tapi ape un aku tanak lah mention nama..bab ape...bab aku still sayang diorang lagi biar un aku pk diorang dah ta sayang kat aku lagi.

ini kisah tentang sahabat..sahabat yang dah lame aku kenal..yang bersusah dan bersenang bersama nan aku...yang kene denda sama2 time kat sekolah dulu..yang menggedik sama2 time sekolah dulu...biar un aku tau..aku diantara yang low berbanding mereka..tapi aku rasa sangat sangat dihargai waktu tu...diorang tak pernah un pinggirkan aku...slalu pegi makan sama2...balik un kadang2 sama2..lepak kat rumah aku...kadang kadang kat rumah salah seorang dari diorang..antara ramai2 aku mang rapat dengan yang tiga orang ni..bab aku rasa selesa sangat bila dengan diorang..terutama dia yang sedikit senyap ni...sangat care an aku..yang sorang same gedik nan aku..haha..kenangan dulu memang seronok...di mana erti sebuah persahabatan tu sangat sangat bermakna.....erti persahabatan yang sukar untuk diputuskan...masa tu sahabat lah segalanya buat aku...jatuhnya aku mesti mereka ada untuk membuat aku bangkit kembali...aku rasa sangat kuat bila mereka ada dekat dengan aku...sangat kuat..

tapi itu dulu....lepas aku jatuh lagi..mereka dah takda untuk membantu aku lagi....bila jumpa balik...lepak ramai2...semua bagaikan tidak pedulikan akuu.....aku tau mereka hebat..lebih hebat berbanding aku...apa ja la yang ada kat aku ni...hanyalah sesuatu yang sangat kecil berbanding mereka..semua ceritakan sesuatu yang aku tak faham..yang aku tak tahu...ada satu masa aku rasakan persahabataan yang dulunya kian longgar..kian padam..n tak mustahil suatu hari nanti..bila mereka dah dapat apa yang mereka nak..mereka akan lupakan aku sama sekali...lenyap terus dari ingatan...kalau dengar name aku...mereka mesti akan tanya balik..."siapa yaya? yaya yang mana erk?"  aku makin dapat rasakan hal itu akan berlaku...aku kat sini masih menantikan sebuah persahabatan yang sejati...yang kekal selamanya...yang tak pernah mengira apa pun dengan aku..yang tak pernah mengharapkan apa2 dari aku..seorang sahabat yang cuma mengharapkan keikhlasan sama seperti aku...aku sedar..aku banyak kekurangan...terlalu banyak...tapi aku tetap cuba bangkit biar pun tanpa mereka lagi...biarlah...biarlah semua ni berlalu bagaikan angin..lantak lah..aku bukan  cuba untuk berdrama,,,tapi ini apa yang aku rasakan...aku sangat sayang dan rindukan kalian sahabat..ini ke pengakhiranyya???

No comments:

Post a Comment