Wednesday, May 18, 2011

pengalaman yg ta di sangka

hey kalian..haha..pelik ta...jam dah na masok kol 3 n mud aku na update blog bawu ade..haha..ta ley go....key...entry kali ni aku na citer an ape yang terjadi smlm bersamaan 18 aribulan..haha..bukan men..
p/s :entry kali ni agak panjang

aku bangun pepagi bute...then aku kemas umah mcm biase...tujuan aku bangun awal bab na g uat medical checkup..pepagi tuh gak lah aku kacu mmber aku juwai....ajukan dye soklan pepagi uh..haha...kol 9 aku un berangkat ke kem terendak...ngat na uat kat ctu lah checkup..last2..dh half way ni..ic aku lak tertinggal aduh..terpkse patah balik lah amik ic...nasib ta jauh....xcited lebih kowt..haha...lagi ta ley tahan uh sepanjng jalan lah aku kene bebel nan mak aku..hehe...

dah amik ic uh aku un balik ke hospital kem terendak...sampai je sane..na dijadikan hal...kne uat apoimnt satu hal....lagi satu halnye 2 mingu baru ley uat checkup ..mang ta la..mane sempat...aku na daftar 24 aribulan ni...dye un tolak lah aku kat poliklinik ayer keroh...key...sampai je sane..hah...mang...shit lah....penuh gak...paling awal 25 aribulan...bullbull tol lah...aku un balik lah msjid tanah...ngat na uat kat klinik swasta je la an...adoi....xray lak ta de..mang la...msjid tanah..mane ader xray an..huh...mang la mencabar kesabaran aku...hufhuf....aku un dengan penuh ketenangan dalam ketidaksabaran terpakse lah uat xray kat hospital pantai...

sampai sane ni lak jadi hal...aku dah la ta penah g ctu an...na carik health screening centre ta jumpe2...ader la gak  kurang 1/2 jam mencarinye..huh..naik tingkt 4 kat bangunan baru...kat bangunan baru..mane????aku ta nmpk...upenye lif uh terperosok ke dalam..mang la bangsa asing tol..hufhuf...da mek fom kne puyak pegi kat jabatan xray n uat xray...nasib lah abg yg xray aku uh..perghhhh...sumpah encem2 wa ckp lu..mude2 okey...hahaha...sempat uh menggatal..:P...yang aku jenuh uh na menunggu lak report xray uh ciap...aduh..perut dah lapar ni..

finaly..jam 3.50 sumenye ciap...beb bayang an dari jam 9...huh....penat seh....balik umah rest la jap...bab malam ni aku na spend time nan family..na tengok wayang..beb...pakwe aku belakon key..haha.....kongsi!!

na dijadikan cerite....time2 ngah menonton uh...sayang aku un mcg....dah la tengah bengang nan dye bab ta gtau dye da lek keje..uat aku isau je...bengang giler arh..then dye ckp dye dekat sanad nan  aku...huh...ta de de aku na rep text dye...layan pkwe aku sam ag bgos:P..g un aku mang da gtau dye awal2 aku na tgk citer ni ari uh.....ok movie uh un abis...then guest what...adik aku gtau aku n family aku...nmpk haziq.aku malas na carik..py aku tnye adik aku..dye nan cape...katernye nan awek baru....lagi uat aku panas....ble aku bangon je dari kusi aku nmpk dye...mang dye....hah !!! nan family dye..haha..maka berlakulah penemuan 2 buah keluarga tnpa disangka-sangka...mak...giler lah...maka demikian...mak dye dh kenal mak aku n mk aku un dah kenal mak dye....haha.....downg smpat lah bermesra....mk aku ajak lanjut an ke kdai minum..huf...nasib lah si kecik adik si "haziq" ni menangis...maka...dye un minta lah diri untuk pulang..haha...

yang aku ta ley go uh.sesi perkenalan berlaku di GCS DATARAN PAHLAWAN CINEMA 1...mang kenangan terbek wok lah..haha..py nmpknye mak aku n mak dye nmpk serasi n selese sngt sesame sendiri...alhamdulilah semua berjalan lancar biar un tnpa dirancang....aku tau ni semua keje budak gemok ni...ciap dye..haha

pe un...ni mang pengalaman terhebat lah..haha...n ader uh yang wajar dijadikan pengajaran...antaranye...jangan la uat medical checkup last2 minit....haha....
p/s....kisah ini ader yang dipotng bagi memendekkan cerite coz tuan umah malas na menaip..haha
.......................................................................THE END...............................................................

No comments:

Post a Comment