Wednesday, July 20, 2011

mengimbau semuanya..:)




assalamualaikum semua..da bape lame erk aku ta update blog aku ni....tah la aku un ta ingat...asenye last aku update sal member2 aku dan kehidupan terbaru aku kat alam universiti...pasal gmba2 yang aku janji na update uh nati lah eh.mase tade lah....sepanjang aku kat kampus ni...banyak pahit manis yang aku lalui...terlalu banyak sampai aku sendiri ta tau mane ptot ku mulekan...kadang2 ta semua perkara kita leh kongsi bersama...ada sesetengah perkara tu kite kne simpan untuk kselamatan diri dan owng sekeliling kita...

firstly aku na gtau  yang kehidupan aku kat sini sangat seronok...walaupun ader je kemudahan yang ta kene dan ta lengkap...tapy suasana dan owng2 kat sini semua menutup segala kelemahan yang ader kat tempat aku study ni....mulenye kehidupan aku kat sini merupakan satu titik permulaan bagi aku untuk menempuh kehidupan yang lebih matang...aku kene terus maju...aku ta ley ag jadi macam dulu.....budak2 sangat...hahaha....terlalu banyak pahit manis aku selama sebulan lebih aku kat kl ni....aku jumpe kawan2 baru yang sangat2 gila2....aku serasi sangat dengan diorang...mila,fatin,maria,umi,wani,ain,din and the most important person ell....diorang semua sngat2 bermakna dalam hidup aku sepanjang aku kat sini,...

sape kater aku dok sini tade konflik...ader au..sampai aku hampir2 na benti dari tempat ni..tapy berkat dari sokongan kawan2 aku kat sini aku jadi kuat untuk lawan semua uh..alhamdulilah...segalanya bek saja....munkin aku ta ptot cerita an sepenuhnya sebab kalau boleh aku ta na langsung ingat pasal ni...cuma satu je aku na mintak tolong pada sapa2 yang ta senang dengan apa yang aku ada sekarang ni..tolong la jangan kacau hidup aku lagi sebab aku ta kacau pun hidup korang dah...aku na alami sendiri hidup aku...tolong jangan cacat an segala-galanya...

Aku beruntung bab dapat kawan2 macam downg...haha...biarpun pelbagai ragam..tapy downg senntiasa happy....kadang2 uh biler aku dgn kawan2 aku ni aku ase segala masalah yang sedang aku alami lenyap macam tuh je....rase tenang je...thans kawan bab sudi mewarnai hidup aku...hopefuly persahabatan kiter kekal..hehehe....

tanggal 15 aribulan 7 2011 aku balik melaka....sumpah aku sangat rindukan melaka....sampai je aku kat melaka aku ta dapat tahan..aku ase na menjerit je...YEAH!!!FINALLY,IM HOME!!..hahaha...sangat2 teruja...macam setaun ta balik melaka...hehehe.....ape un,kedaan umah aku tade langsung yang berubah...same je macam dulu.mak aku,adik aku ayah aku..hehe..untunglah mereka semua dalam keadaan bek je...jumaat ni aku dah balik kl balik...mulelah sibuk balik macam dulu dan tade mase lah aku na update blog aku...huh....aku mang busy ke atau aku yang saje membusy kan hidup aku sendiri...haha...mane taknye...dok sane mane na ader laptop...betapa malang nya hidup aku bila laptop aku rosak..hahaha...tapelah...sabar je la...t dapat duit ni aku beli..haha...

hai,,,,biler dah lame kat umah ni ase macm rindu pulak kl..hahaha (padahal cuti seminggu je)..aku rindu na lepak nan downg...rindu na denga gelak tawe downg dan rindu na tgk kesengalan downg semua..hahaha...mang la ase jauh dari family uh bebas..tapy aku masih tau lagi batas2 kat sini...sebelum uat pape bende uh pk kan mak bapak dulu...huhuhu....alhamdulilah setakat ni aku ta terpengaruh dengan mane2 aktiviti2 yang tidak sihat..hopefully begitu juga yang akan terjadi di kemudian hari..hahaha...yaya pasang niat...kau kat sini bab kau na tebus kesilapan lepas,...ko na buktikan yang kau akan berjaya....guys...doa kan aku ye..heheheeheh

setakat ni alhamdulilah...keputusan test dan quiz aku sangat sangat sangat memuaskan..haha A beb...:P..belagak la pulak..haha..tade la..just na share,,,dat it...nek cuti ni aku dan group aku akan settle an assigment kitowng yakni pegi kat syarikat besar and make a date...haha...i mean uat appointment nan syarikat uh...wah..itu satu tugasan yang sangat mencabar bab bende uh  aku ta penah uat an sebelum ni..pe un aku akan uat sehabis bek..beb tu nyawa aku uh..lau bek aku uat....tinggi la markah yang akan aku dapat..sumpah aku tana repeat pper..na grad ontime beb..hahaha..insyallah seunya akan berjalan nan bek..amin..di mana ada kemahuan di situ ada jalan...haha

aku ase course yang aku pilih ni ta salah...oh ya aku ta cakap ag an aku study dlm course ape..haha..aku ni bukan lah pandai sangat na amek asasi sains ke asasi lawyer ke..haha...cukup sajalah sebagai secretary...aku study dalam jurusan OM a.k.a office management..memule tuh sumpah aku ta suke.lagi2 bab typing...mak oi ta ley tgk keyboard...mang aku suke lah..haha...tapy lame2 aku jatuh cinta nan jurusan yang aku amek ni...aku akan buat yang terbaik.....haha....ape un u ols doa an yang de best tau....hah..penat lak asenye..dah ta tau na tulih ape lg...bab aku ni membebek pandai..rajin,,,biler sampai bab2 mencatat dan menulis ni  jadi kering la..hahaha...pe un lau ader mase aku update ag...thans untuk yang sentiasa sokong aku yang ta seberapa ni...haha...kat bawah ni ader la sedikit kenangan aku bersama mereka kat sana...ader separuh dari mereka tak ader dlm gmbar ni,tapy insyallah aku akan masuk kan secepat yang munkin...:)


 dari kanan ieka milla aku


aku dan umi

dari kanan ell,aku din milla fatin

dari kanan aku ieka ain milla wani wawa


aku dan milla


alamak...mang ta la aku na name kan semua..haha

dari kanan milla aku ieka maaz wawa

yeah!!:)

No comments:

Post a Comment